söndag 30 oktober 2011

Härlig hunddag!

Idag blev det ännu en dag med mycket hundaktiviteter och nu fanns kameran med!!!

Det blev en långpromenad på förmiddagen med en hel del klättrande i berg till hundarna stora belåtenhet!


Vi saknade solen idag men det var ändå riktigt skönt ute. Stenar brukar kunna vara godisstenar tänkte hundarna och testade flera stycken!


Lite dimmigt var det över Ngamisjön!



Två sötnosar på samma bild!


Den här stenen då!? Är det en godissten?


Smilla!!!


Siri!!!

Efter lite pyssel hemma och en lätt lunch åkte vi till Rödmossen för att träna rallylydnad. Tyvärr blev det inga bilder på mina hundar men de var riktigt träningssugna båda två!




Lite andra hundbilder blev det i allafall!


Siri och Smilla fick träffa en ny hund. Han var stor och jättesnäll men lite skrämmande. Hussen däremot var jättetrevlig med massor av gott godis!


Passade på att ta en promenad uppe vid Skiren innan vi åkte hem. Det är så fint där!


Posering vid sjön!


Haha, du kan inte se mig!


Kolla matte! Jag hittade en pinne! Den kan vi väl ta med hem?


Kvällen avslutades med en jättetrevlig födelsedagsmiddag hos Julia som fyllde år igår! Grattis och tack för den goda maten, Julia!

Nu ska jag snart hoppa i säng och försöka bli av med huvudvärken som jag haft hela dagen!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du har verkliga härliga promenadställen. Avundsjuk.
Sussi R Brottman

Quila o Ronja sa...

Måsta nog ta mig till den där sjön snart. Det ser så fint ut.
Härliga bilder. Siri o Smilla ser så lika ut, när man bara ser huvudet på dom.
Tack, och tack det samma......att du blir av med huvudvärken snart!
Kram

Britt Marie o Rudi sa...

Kul med många fina foton från idag! Rallyträningen blev jag avundsjuk på, liksom dina fina promenadsjöar. Vem vet, kanske jag och Rudi får lov att åka till dig nån gång och gå prommis med er!

Annelie sa...

Vilken härlig dag! Vi sörjer att vi inte kan ta våran måndagsdate imorgon. Men sen måste det bli lite ordning och reda!!
krya på huvudet!
Kram

Ann-Margret o Vinja sa...

Låter som om ni haft en härlig hunddag med både träning och promenader :)
Verkar som om ni har fina promenadvägar också.

Hoppas att du har blivit av med huvudvärken nu :)
Kram

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Nu blev det desto fler foton och tung- bilder till din samling. Aya var på cockerpromenad med ca 20 cockerkompisar. Idag var jag ledig på fm, så vi har varit på långpromenad i det vackra höstvädret.