onsdag 20 januari 2016

Rallylydnadsträning!

Idag hade vi hyrt lyanhallen för att träna rallylydnad! Mycket högerhandling stod på programmet! Det var svårt att veta hur banan skulle byggas eftersom hallen är så lång och smal men det kändes som vi fick till en bra bana! Det blev en effektiv och bra träning eftersom vi bara var tre (men sex hundar).

Jag är nöjd med båda hundarnas insats. Smilla är ju väldigt arbetsvillig och har ibland lite för bråttom och tänker själv. Det gäller för mig att skynda långsamt och vara noga! Men det viktiga är att hon har attityd och energi och vill jobba!

Soya fixade träningen galant. Visst är hon ofokuserad ibland men hon tappar inte bort mig. När vi gick nära boxar det satt hundar i blev hon lite "tittig"men hon var snabbt på igen. Nöjd med hennes attityd också!

Visst är jag glad över att vi har fått en träningshall på gångavstånd men jag längtar ändå tills vi kan vara ute och träna igen!

Inga kommentarer: