fredag 1 januari 2016

Nyårslöften!

Jag har aldrig gett några nyårslöften och jag kommer inte göra det i år heller. Däremot kan jag sammanfatta 2015 och göra en målsättning för 2016!

För mig har 2015 varit ett jobbigt år. Det började med att jag blev omplacerad på jobbet. Med facit i hand blev det mycket bättre men då var det tufft. 2016 ska jag välja bort så många energitjuvar som möjligt och ägna mig åt/träffa sådana som ger mig energi! Jag ska göra sådant som får mig att må bra!

Sedan har det fällts en hel del tårar över Soya. En hund som jag älskar över allt annat och som jag aldrig skulle vilja byta ut men det har varit jobbigt att hon är så påverkad av nya miljöer, nya hundar och människor och nya situationer. Jag har många gånger tänkt att det här kommer aldrig att gå. Jag ska i fortsättningen bara ta med henne till kända platser och träffa folk hon känner. Men jag har inte gjort så. Istället har jag valt att utmana ödet. Vi har varit på nya platser och träffat nytt folk och nya hundar. Vi har gått kurser med olika instruktörer och vi har debuterat på tävling på olika platser. Och det har fungerat rätt bra! Vi har ett första pris i lydnadsklass 1 och två resultat som nästan nådde fram och vi har tagit titeln RLD N! Allt jobb som vi har lagt ner börjar ge resultat. Det är långt kvar men vi är på väg framåt. Och jag kommer att jobba vidare. Målsättningen för året är LPI och en start i lydnadsklass 2 och RLD F. Vi ska också försöka ställa ut några gånger.

Smilla är det inga större bekymmer med. Förutom att jag är orolig för att förlora henne. Siri var ju 5,5 år när jag var tvungen att ta bort henne och under hösten har Smilla också varit 5,5. Minsta lilla grej har gjort att hjärtat slagit dubbelslag och klumpen i magen växt. Nu är hon jättepigg och det finns inga tendenser till att hon skulle ha några bekymmer. Hon älskar att träna och vill alltid vara till lags. I rallylydnaden har det gått riktigt bra och vi har titeln RLD M. Mer kan man inte få, om man nu inte ska satsa på SM. Lydnaden är svårare men på träning fungerar det bra. Utställningskarriären har gått över förväntan! Ja, jag har ju inga stora krav! Excellent är jag nöjd med och får vi CK blir jag jätteglad men i somras fick Smilla sitt första cert och blev BIM! Det skulle ju vara kul att kunna göra om det! Vår målsättning för 2016 är att få till en riktigt bra känsla på tävling!



Nu ser vi fram emot ett nytt härligt år!



Inga kommentarer: