söndag 1 juni 2014

Norrköping!

Idag var det dags för utställning igen! Den här gången på hemmaplan, i Norrköping! Jag var inte riktigt alert idag, min mage känns helt paj  men bet ihop och åkte in!

Tio schappar var anmälda! Fem stycken kom från Carnac´s kennel, hundar som vi aldrig har slagit tidigare! Två stycken (valpar) kom från Glissdoes kennel och sedan var det tre till, en Mac Marras, en Workingdoezen och så Smilla! Vi hade inte så stora förväntningar nu heller, men fick ett excellent i allafall och det är vi stolta över!



Ringsekreterare hade väl inte den allra bästa handstilen, men en hel del bra, snyggt, fint, härligt, tilltalande, passande och välkroppande stod det och det säger väl allt om min finaste Smilla!


Varmt var det och Smilla markerade redan när vi kom ut ur ringen att det var dags att hitta skugga! Hon försökte krypa in under ett trimbord som stod uppställt! 

Det blev en snabb sväng bland försäljarna där vi köpte lite tuggben och vittringspinnar!


Och så köpte vi det här! Soya måste ju få ett eget halsband! 

Hade tänkt att stanna till på Maxi och köpa studentpresent men det var för varmt! Åkte hem och lämnade Smilla innan det blev dags för en sväng till stan igen! Fick tag på en fin studentpresent, som jag hoppas att Teodor uppskattar! Tog en sväng på Lindex också och köpte lite nya linnen och t-shirts till mig! 

Hade tänkt att träna styrketräning i dag men min mage och jag är inte riktigt sams så det fick jag avstå ifrån. Blir en stund i soffan i stället!

Inga kommentarer: