måndag 23 juni 2014

Kurs!

Ikväll var det dags för kurs igen! Kom iväg skapligt från jobbet (en kvart tidigare) så jag hade lite tid på mig! Tog med Smilla och korvpåsen och åkte till stan! Då upptäcker jag att jag glömt ryggsäcken med alla hundgrejor..... Lite extra har jag i bilen men....Ingen ordentlig apportbock, ingen metallapport och inga vittringspinnar. Jo, jag hittade en längst ner i fickan! Som tur var skulle vi göra mängder av fritt följ i dag! Peta med alla svängar, höger, vänster, höger sitt, vänster sitt! Kul och det gick faktiskt riktigt bra! Smilla är lite för långt ifrån mig speciellt i höger svängarna så där fick vi tips om hur vi skulle träna och det känns som om det kan fungera!


Lite annan träning blev det också men Smilla var rejält trött efter fria följet! Och dessutom började det att regna (förutom blåsten som höll på hela tiden)! Körde bara lite enkla saker men jag är riktigt nöjd! Tävling i morgon och sedan ska vi satsa helhjärtat på lydnadsklass 3!

Passade också på att prata lite valpkurs för Soya! Det var helt okej att börja när de var 10 veckor så det blir snart! Spännande!!! 

Inga kommentarer: