tisdag 3 juni 2014

Inte som jag tänkt!

Det började redan i söndags morse! Min mage och jag var inte riktigt på samma våglängd! Svidande kramper började redan efter frukosten. Magkatarr tänkte jag och åkte i väg på hundutställning i Norrköping! Jag var väl inte riktigt alert med svidande smärtor och jag vågade dessutom varken äta eller dricka något! När jag kom hem fick jag i mig lite kaffe och en macka! Men det resulterade också i toalettbesök med diarré. Tog mig i kragen och åkte en snabb sväng till stan! Var tvungen att köpa en studentpresent!

När jag kom hem fortsatte smärtorna och toalettbesöken. Eftermiddagen tillbringades i soffan! Kände mig lite piggare och åkte ut till Krokek för att ha kurs! Jag kunde åka hem om jag blev sämre, bara jag hade byggt och gått igenom rallylydnadsbanan! Jag klarade hela kursen men fick hjälp med att plocka undan! På vägen hem kände jag mig hängig och det var inte så konstigt! Jag hade feber när jag kom hem! Jag är ju ALDRIG sjuk! Det var bara att ringa jobbet och sjukskriva sig ett par dagar!

Igår sov jag nästan hela dagen! Och åt bara minimalt, en tallrik yoghurt, en banan, en liten omelett och lite makaroner och köttbullar till kvällsmat! Fortfarande svidande kramper i magen men bara några enstaka gånger. Några korta rundor med Smilla blev det under dagen! Jag hade öppet så hon kunde vara ute men hon låg bredvid soffan nästan hela dagen! Tyvärr blev det ingen lydnadskurs för oss igår! Det blev minimal träning hemma med fjärrdirigering och ingångar med vittringsapporten!

Trots massa sömn på dagen var jag trött, gick och la mig tidigt och sov ända till tjugo över 8 i morse! Nu måste jag väl vara ordentligt utsövd i allafall! Gick en lite längre promenad med Smilla och kände mig rätt pigg! Har fått i mig både frukost, kaffe, lunch och kvällsmat idag! Känns helt okej fast aptiten är väl sådär! Imorgon blir det jobb igen!

Ikväll hade jag tre saker att välja på! Klubbmästerskap i rallylydnad på Söderköpings Brukshundsklubb, vilket jag för länge sedan anmälde mig till, både för att tävla och vara skrivare i en klass! Sedan blev det bestämt att vi skulle gå ut och fira en kollega som fyller 40 i morgon, men det tackade jag nej till! Igår hörde syrran av sig och undrade om jag skulle med på balmingel på eftermiddagen. Systersonen Teodor och hans flickvän Emma tar ju studenten på torsdag! Var tyvärr tvungen att tacka nej till det med men det finns ju kameror!



Någon timme innan det var dags att åka till Söderköping, började det att regna! Kändes inte som de bästa förutsättningarna med tanke på Smillas uppfattning om allt som är blött! Vi var några stycken som skulle träffas vid 17-tiden för att bygga bana. Det gick inte fort att åka till Söderköping, rejält regnväder och massa vatten på vägen! När jag kom fram, några minuter försent, var bara Jimmy där! Han hade precis fått besked via telefon att det skulle bli inställt! Kollade facebook och där fanns meddelande att vårt KM var inställt pga regnet! Skönt med tanke på arrangörerna. Det är inte roligt att bygga bana (fyra gånger eftersom det var alla klasser) och sedan dessutom stå ute och skriva på våta papper!

Det var bara att vända hemåt igen! Funderade en stund på om jag skulle skynda mig hemåt för att träffa kollegorna men Smilla behövde en promenad och dessutom var jag inte klädd för något firande. Klockan var dessutom lite för mycket för att jag skulle hinna!

Alla tre saker som fanns att välja på ikväll blev inställda!


Istället blev det en skogspromenad på ett ställe jag inte varit på sedan jag gick på högstadiet! Kuperad och stenig terräng iklädd regnkläder gjorde att jag var genomsvett när jag kom hem! Jag valde då att krypa ner en stund i badkaret!

Ja ibland blir ingenting som man tänkt!

1 kommentar:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Vilken fin systerson du har.
Det låter inte som om du tagit det så lugnt ändå.