måndag 18 juli 2011

Systerdotterns sommarhäst!

Ikväll skulle den äntligen komma, systerdotterns sommarhäst. Jag tycker att hästar är helt okej - på avstånd! Ja, jag kan klappa lite på dem om de är riktigt snälla.

I alla fall tänkte jag vara med när den kom. Det var ju spännande att se hur det skulle fungera ihop med de tre andra hästarna i hagen. Dessutom är det alltid roligt att träffa syrran med familj!

Tog med hundarna och gick kvällspromenaden ner till stallet.


Först kom vi förbi hästhagen med shettisar. De är inte alls stora och ganska trevliga.....


Siri tycker att det är bäst att låtsas som om det regnar.......


Till Smillas stora lycka träffade vi på kompisen Aya.


Här bor Aya och hennes matte.


Vi går dit tänker Smilla. Spelar ingen roll att vi nyss träffade dem och att de inte är hemma nu. Vi går dit i allafall om Smilla får välja.


Här är ska hästen vara i två veckor!


Väntande kompisar...





Allt gick bra och Nova verkar trivas!

2 kommentarer:

Rudi sa...

Kul med en extrahäst på sommaren! Min matte hade hästar innan hon hade mig, då red hon omkring mest hela tiden i skogen. Snygga hästar , hälsar hon. Jag tycker att ni och Aya är snyggare. Jag tror att Aya ibland skriver på min blogg. Men vihar aldrig träffats.

Jeanette,Ricco och "Kakan" sa...

Kul att läsa din blogg.Hästar kan va väldigt stora när man kommer nära.Det är ståtliga djur tycker jag.
Men hundar är ju min favorit.