onsdag 13 juli 2011

Familjedag!

Idag hade vi tänkt oss en lugn dag med långa promenader och en bra bok. Det finns så mycket att njuta av!


Grannarna är som vanligt högljudda.....

Det är helt otroligt vilket jobb fågelmamman lägger ner på att mata sina ungar!

Nåja, jag fick ett SMS från syrran där hon undrade om jag skulle med och spela minigolf. MINIGOLF!? Det har jag väl inte spelat på hundra år, eller i alla fall tio år. Men visst ställer man upp!


Vid Fiskeboda finns det 12 banor och de var säkert inte fixade på 10 år. Mattorna var trasiga och på något ställe var det "gropar" i banan..... Men vad gör det! Nu skulle det vinnas!






Insåg snart att det här med att sikta, inte var min grej. Här har jag i allafall fått bollen i hålet. Hur det gick till talar jag inte om......


Sista hålet!


Jag vann inte.....kom inte tvåa och inte sist!


Glad vinnare! Jag föreslog att vi skulle tävla i något annat, rallylydnad till exempel.....



Sedan blev det glass.....


.....med publik.

Innan vi åkte hem tog vi en promenad i området!




Tyvärr hade vi inga hundar med!


Båtar kan användas till mycket!

Kvällen avslutades hos mamma!




Där serverades god mat och dryck!


Nu håller vi tummarna!

2 kommentarer:

Britt Marie o Rudi sa...

Oj, vi brukar åka till fiskeboda när Rudi vill simma, men något hundbad har vi inte sett till! Hur hittar vi dit?
Han brukar få hoppa i där man sjösätter båtarna. Det är också bra, men ett hundbad vore ju ännu bättre!

Siriosmilla sa...

Vi var vid campingen och där var det skyltat. Man går ner till vanliga badplatsen först. Var aldrig framme vid själva hundbadplatsen!