lördag 2 juli 2011

Pizza till frukost!

I morse tog vi en promenad längs med Glottern. Vi gick upp vid skjutbanan, rundade Koludden och avslutade vid Kajen innan vi gick hem. En riktigt skön promenad där hundarna kan springa lösa och bada när de känner för det!

Idag fick hundarna en riktigt härlig frukost! Tyvärr har hundarna bättre sinnen än jag och upptäckte en nästan hel pizza som låg nere vid sjön. Full av champinjoner och skinka men helt blöt på grund av regn och sjövatten. Mina duktiga hundar förstod, efter ett par kraftiga nej-kommandon, att de inte fick ta och fortsatte framåt på stigen, i alla fall i ett par minuter.

Men Siri är proffs på att snabbt försvinna och efter ett par minuter var hon borta. Jaha, pizzan! Det var bara att vända! Hon hade väl hunnit få i sig en fjärdedel.... Som tur var följde hon med, men då drog Smilla och tog sig ett par tuggor!

Ja, vad ska man säga!? Tack för en väldigt god frukost kanske!

3 kommentarer:

Rudi sa...

Snyggt jobbat, tjejer! Själv har jag bara ätit pizzakanter på restaurang, aldrig någonsin hittat en hel pizza i skogen!!

Linda sa...

Hur gick det med tjejernas magar? Jag blir alltid lite skraj när de glufsar i sig upphittade saker...

Siriosmilla sa...

Linda! Jag var lite orolig över Siris mage men det gick bra. Smilla åt inte så mycket.

Rudi! Vilken otur för dig! Tjejerna fick inte smaka pizzan som jag hade köpt i fredags men som sagt var, de hittade ju en egen!