fredag 15 juli 2011

Massa måsten!

Idag var det lite sämre väder. Regnet fanns i luften även om det inte kom ner så mycket. Antingen passar man på att ligga i soffan och läsa en bra bok, titta på en bra film eller något annat avkopplande. Eller så gör man sådant som måste göras. Jag valde att åka hem till lägenheten för att titta till den, tvätta och hämta lite nödvändiga saker.

När jag var hemma passade jag på att schamponera hundarna och mig själv i varmt (och skönt) vatten! Gräsmattan behövde klippas och blommorna vattnas. Vi passade också på att handla, både på Ica, Systemet och Apoteket.

Nu blev det inte så dåligt väder. Solen tittade emellanåt fram, både hemma och på landet. Väl tillbaka på landet var tanken att det skulle bli en cykeltur eftersom det inte var så varmt. Lite mörkt var det så jag tog på mig regnjackan, kopplade hundarna och så gav vi oss iväg. Vi brukar gå de första fem minuterna för att hundarna ska få värma upp. Tyckte det vinglade väldigt mycket när jag började cykla och upptäckte ganska snart att det var PUNKA! Okej, bara att ställa cykeln och gå i skogen i stället. Då öppnar sig himlen...... Punka på cykeln och hällregn, hur kul är det!? Det var bara att vända hemåt. Imorgon ska jag ta mig an cykeln. Ikväll blir det en bra bok i soffan i stället!

1 kommentar:

Annelie sa...

Låter som en dag som man måste ha ibland, synd på punka, men då går du inte sysslolös imorgon heller!
Kram