lördag 18 april 2015

Ttouch

Idag har jag varit på kurs! En helt underbar kurs även om jag just nu är så trött i huvudet att jag knappt kommer ihåg någonting! Soya tyckte också att det var en bra kurs! I och för sig har hon inte fått en enda godisbit på hela dagen (förutom i bilen) men hon har fått härlig beröring och verkligen kopplat av! Vi har fått lite tips på rörelseövningar och hur man kan få hunden att dra mindre i kopplet!


Förväntansfull!


Hon sjönk ihop ganska snabbt vid ttoucherna!




Här har Soya fått en Wrap som ska ge trygghet och lugn!



Labyrint av pinnar där hunden (och jag) lugnt skulle gå igenom för att fokusera på sin kroppsuppfattning! Det fanns också olika underlag att gå på som kan stärka självförtroendet!

Riekje van Zanten var en härlig instruktör och kursen innehöll mycket praktik! För att det ska ge resultat bör man ägna några minuter varje dag åt beröringen och det ska väl inte vara några problem!

Jag kan varmt rekommendera en kurs i Tellington Touch!

1 kommentar:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Spännande. Du får dela med dig lite till oss.