onsdag 8 april 2015

Mycket!

Precis som vanligt när man slutar tidigt är det mycket som ska hinnas med! Jag hämtade hundarna efter jobbet och åkte till stan för att uträtta ett ärende! Valde sedan att åka till Händel och hoppades på att hagen skulle vara "ledig"! Jag hade tur och det blev en härlig runda! Jag strosade runt och njöt. Hundarna sprang desto mer!






Stannade till och köpte hundmat på hemvägen! Hundarna fick följa med in och stå på vågen! Båda hundarna hade gått ner i vikt men jag vet inte om jag ska tro på vågen! Soya vägde 15 (förra gången var det 15,4 och hon har ätit lite sämre). Smilla vägde bara 15,5 (förra gången 16,3 och hon äter som en häst)! 

Sedan blev det storhandling på Maxi innan vi åkte hem för att äta! 

Ja, vi hann väl bara landa hemma innan det var dags att åka till stan igen! Till Norrköpings Brukshundklubb och tävlingslydnadskurs med Soya! Smilla fick ett kort och bra träningspass innan kursen startade! 

Min lilla försiktiga Soya har förändrats till ett monster! Kanske inte riktigt ett monster men hon är annorlunda! Hon tycker att livet är toppen! Hon hoppar och studsar, biter mig i handen, leker och busar! Hon hoppade till och med upp på instruktörerna! Men jag är glad! Det var ju det här jag efterlyste! Hon har attityd!!! Nu ska vi bara få energi att bli lite fokus!

Idag har vi fokuserat (igen) på linförighet! Mycket belöningar blir det och vänstersvängarna är jättesvåra men vi gör framsteg! Hon har periodvis riktigt bra fokus och följer mig med bra kontakt, även om vi är nära andra hundar! Platsligg i grupp gick jättebra! Hundarna låg i 2 minuter! Jag gick bara 4-5 meter ifrån och gick tillbaka ofta tillbaka och belönade men hon låg still och var fokuserad på mig! Så nöjd!!!! Apportering gick bra och så tränade vi lite på tandvisning! Just nu fokuserar vi på att sitta still med löst hängande koppel när det kommer en "främmande" person och ställer sig nära! Det fungerar riktigt bra! Körde ett par inkallningar också. Här har Soya bra stadga och bra fart men svårt med ingångarna! Det måste vi träna massor på! Testade också snabba lägganden under gång! Nöjd! Och lite positionsträning! 

Nu ska vi skynda långsamt för att få till ett bra lydnadsarbete men jag är så nöjd med henne! Hon tycker att det är kul att jobba!


Inga kommentarer: