fredag 3 oktober 2014

Solig fredag!

Jaha, så var det fredag igen och man har jobbat en hel vecka till! Bilen har varit på verkstaden (igen) för att fläkten slutade att fungera (igen)! Den här gången var det något som glappade och hade blivit bränt så det kostade ingenting! De bytte ju fläktmotor i december! Lite positivt i alla fall! Passade på att byta stötdämparen fram eftersom den är dålig! Nu hittade de lite andra saker som måste göras innan besiktningen; ett däck är slitet så framvagnsinställning behövs, ett rör från katalysatorn läcker men det kunde de svetsa och så var det visst något mer som kanske inte skulle klara besiktningen! Ja, det får väl bli verkstad en gång till....

Slutade tidigt idag och skulle åka till landet så jag hade, redan i början av veckan, bestämt att jag skulle stanna till vid Glotternskogen och gå med hundarna! Vädret var toppen, så jag var inte den enda som var där!




Egentligen gillar jag inte hösten men såna här dagar går den an! Färgerna är helt underbara! Vi traskade runt en dryg timme i skogen. Fotade lite, myste lite, träffade lite folk och bara hade det skönt! Soya vadade runt i vattnet och fick tokryck efteråt! Lilla skruttan! Hon blev inte rädd av det ofrivilliga badandet härom dagen i i alla fall!



Har väntat på det ett tag men ser nu att Soya faktiskt är högre än Smilla! Min lillstumpa är inte så liten längre! Nu behöver hon inte växa så mycket mer på höjden! Lite mer muskler bara så är jag helt nöjd!


Mina fina!


Utsikten är inte helt fel!


Som vanligt på en sten!


Den lilla skruttan vadade lite i vattnet!


Och sedan passade hon på att åla runt lite...... Och sedan blev det tokryck!


Mys i solen!


Och så måste man dricka lite....

 

De allra finaste! Det allra bästa sällskapet efter en intensiv vecka! De ger så mycket glädje! De gör mig så lugn! Uppskattningen är ömsesidig! Jag skulle aldrig orka utan dem!


 


Efteråt åkte vi direkt till landet! Här var det dags att börja med några av mina absolut mest tråkiga sysslor! Det var dags att börja städa bort hösten.... Om ett par veckor är det dags att stänga stugan, så nu tömde vi ut alla krukor och lådor med sommarblommor! Det är ett arbete som jag inte uppskattar men det måste göras! 

Nu tar vi helg och vilar oss inför nästa vecka! En hel del hundaktiviteter blir det men också mycket vila!



Inga kommentarer: