tisdag 21 oktober 2014

Krångel!

Varför är det alltid så krångligt? Varför kan det inte vara enkelt? För min egen och Soyas skull valde jag att inte jobba heltid under hösten! Från 1 september och till årsskiftet skulle jag jobba 80%. Ganska snart märkte vi att jag behövdes lite mer på jobbet! Både för min och verksamhetens skull behövde jag jobba 1,5 timme mer i veckan! Nu skulle jag gå upp lite grann i tid! Inga konstigheter men det var svårt att hitta rätt ställe på Heroma! Jag förklarade noga att jag från och med den 6 oktober skulle jobba 83,75%. Allt blev godkänt av chefen utan krångel!

Idag kom lönespecen....


Då har de dragit 20% hela oktober och 16,25% från den 6 oktober! Alltså verkar det som de har räknat att jag bara arbetar 63,75% from den 6 oktober! Känns som om det inte alls stämmer! Nu har jag pratat med vår löneassistent så jag hoppas att det löser sig! Som tur var fick jag ju arvodet från valarbetet, så det blev ju lite i lön i alla fall! 

Varför måste det krångla!?

Inga kommentarer: