söndag 19 oktober 2014

Finbesök!

Idag har vi varit i Nyköping och hälsat på Soyas uppfödare Inga-Britt! Johanna och Birgitta var där och självklart ville jag komma dit och träffa dem och visa upp Soya!

Soya tyckte att det var lite läskigt att gå in till den elaka surtanten (mormor Quiny)! Förra gången vi var där var Quiny riktig uppfostrande! Ändå kunde hon inte hålla sig, den lilla glädjespridaren!  Hon är så positiv hela tiden! Det är inte lätt att vifta på en svans som man har mellan benen men Soya skakade på hela kroppen istället! Tror nog att hon kommer att få träningsvärk, så lycklig som hon var! Många pussar delades ut och en hel del jaga-lek med Gucci blev det! Och det dröjde inte länge innan svansen var uppåt igen! Dessutom var surtanten inte alls sur idag! Förutom när Soya hoppade upp i sängen och landade på henne.....

Vilken härlig dag det blev!!! På vägen hem stannade vi vid Getå-ravinen och gick en sväng! Sedan blev det ett pass på gymmet för mig! Ett träningspass för hundarna hann vi också med innan vi åkte hem! Tyvärr hade jag varken koner eller apportbockar i bilen men det blev fritt följ, inkallning, sättande och läggande under gång och fjärrdirigering! Allt fungerade bra! Soya fick också ett kort träningspass! Lillskruttan var riktigt trött och flippade totalt när vi tränade stå! Stå är ganska nytt och när hon inte fick belöning direkt blev hon helt okontaktbar! Det som vi tränat på valpkursen fungerade däremot jättebra!

2 kommentarer:

Birgitta B sa...

Det var sååå mysigt att träffa lillskruttan som nu blivit så stor. Vi kommer att följa henne med stort intresse och glädje.

Unknown sa...

Tjena Smilla, Soya och Matte!

Jag tycker din blogg är riktigt bra!

Min klient är intresserad att samarbeta med Sveriges bästa hundbloggare så snälla, maila mig om du är intresserad på alexanderJlindblom@gmail.com

Varma hälsningar,
Alex