lördag 11 oktober 2014

Höst!

Hösten är definitivt inte min favoritårstid! Jag tror att det är mörkret jag ogillar mest men även kylan som kommer! Många pratar om att det är så mysigt att tända ljus och så. Det tror jag säkert men jag tycker att det är obehagligt med levande ljus så jag tänder nästan aldrig några! Nackdelar med hösten är att det inte går att gå i skogen på samma sätt som tidigare. Jag är även begränsat i min hundträning!

Det är dessutom dags att stänga igen sommarstugan! Med enbart eluppvärmning, kallvatten och utedass fungerar det inte vintertid! Dessutom bor vi precis i skogskanten så det är mörkt redan före 19! Idag har vi röjt och fixat! Kyl och frys ska stängas av, allt ska städas och rensas så inget finns som mössen kan äta på, allt på tomten ska plockas in, dasset ska tömmas, vattnet ska stängas av.... Ja det finns en hel del att göra! Jag tyckte inte att jag hade så mycket kvar men inser att det är massor med saker som ska plockas hem; lakan, hundfiltar, mat, tv.... Det lär bli fullt i bilen!

Men vi har hunnit med en härlig promenad i skogen! Båda hundarna är borstade, tänderna borstade och klorna är klippta! Ett kort träningspass har det också blivit!



Fördelen med hösten är väl färgerna! Och soliga dagar med blå himmel är helt okej! Idag var det dessutom varmt!


Idag fick även Smilla möjlighet att springa lös en längre bit! Inga djur verkade finnas i skogen! I alla fall så tog hon ingen vittring! Istället blev det massa bus!


Soya var, som vanligt, fylld av glädje och rusade runt i skogen! Det är en härlig känsla att se den här lilla varelsen fara runt!


Attack!!!


Ibland kan man få båda två att sitta still!


Finaste Soya som är så svår att fotografera!


En hel del bus blev det!


Men också lite tid att ta det lugnt, fokusera och hålla koll på matten!


Mer bus!





Försökte få till en bra bild på båda hundarna idag! Det är inte det allra lättaste att få dem att sitta still och titta åt samma håll, samtidigt!


Finaste Smilla!


Sötaste Soya!
  



Laddade!


Inkallning!


Full fart och full fokus!


Något långa ben, kanske.... Men söt är hon!


Balansträning!


Finaste fina!


Trötta hundar!

Idag har jag lärt mig något nytt! Och förhoppningsvis kommer jag ihåg hur jag gjorde så att jag kan göra om det igen! Jag hittade något program på datorn så jag kunde redigera mina foton! Tidigare har jag lagt in bilderna precis som de är men nu kunde jag beskära korten så motiven blev större och bakgrunden mindre! Himla kul! Hoppas verkligen att jag kommer ihåg hur jag gjorde så att alla bilder där hundarna är som små prickar kan användas! 

I morgon låser vi igen stugan och återkommer inte förrän till våren! Men som många säger; det är något visst med att bomma igen! Annars kan man inte öppna upp den igen!

Inga kommentarer: