torsdag 30 oktober 2014

Sjuk....

...eller kanske inte! Jag tycker att man är sjuk när man inte tar sig upp ur sängen och så illa är det inte för mig! Däremot har jag nästan ingen röst och hostar massor! Egentligen har jag nog gått och dragit på något under en längre tid men det bryter inte ut! I måndags kände jag att jag började bli hes. Tyvärr har jag ett jobb där jag använder mig mycket av rösten. Men flera kollegor var borta så självklart var jag på jobbet. Jag mådde ju inte dåligt! I går gick det inte längre! Jag jobbade nästan hela dagen men kände att jag inte mådde bra. Många gånger fick jag gå och dricka vatten för att försöka dämpa killet i halsen och den envisa rethostan. Hostan gör att huvudvärken kommer och dessutom tar krafterna slut! Jag sjukskrev mig och gick hem och la mig! Efter 1,5 timmes sömn i soffan började huvudvärken släppa men jag låg ändå nästan hela kvällen!

I natt har jag sovit riktigt hårt. Har i och för sig vaknat ett par gånger av att jag hostat men har kunnat somna om igen! I morse hade jag knappt någon röst alls och har hostat rejält hela förmiddagen. Nu börjar rösten komma tillbaka men det kan ju också bero på att jag knappt pratat något idag! Fortfarande killar det i halsen och hostan finns kvar!

Hundarna är så duktiga och klarar sig bra med små korta kissrundor! De ligger gärna bredvid mig och vilar!

I vanliga fall får hundarna långa rundor så några dagar med bara kissrundor mår de inte dåligt av! I tisdags träffade vi Annelie och Martin i skogen! Då blev det en hel del spring och bus!




  

Idag blev det istället en liten promenad ner till kyrkogården för att tända ljus på mammas och pappas grav!

Sedan har det mest blivit soffhäng! Bokläsning, korsordslösning, tv-tittande och massa hund-mys! Det blir en dag till hemma för att vila halsen ordentligt men på måndag räknar jag med att vara tillbaka på jobbet igen!




Inga kommentarer: