tisdag 25 februari 2014

Tisdag!

Jaha, så var det tisdag igen! Var lite fundersam på om jag skulle kunna träffa Annelie för en promenad idag! Misstänker att Smilla ska/har börjat löpa och det är inte schysst mot Martin och Theo! Det är så svårt att se på Smilla eftersom hon är väldigt hårig och inte droppar någonting! Jag ser att hon börjar bli lite svullen, men vad det betyder vet jag inte. För två veckor sedan när vi träffade Annelie var henne hanar lite intresserade av Smilla. Nåja, vi tog en chansning och träffades i Sörsjö-skogen!

Hundarna blev glada åt att se varandra! Martin nosade visst en gång och Theo knappt en minut sedan var det klart! Inte löper Smilla inte! Nackdelen är att vi troligtvis inte kan tävla i Kungsör......

Solen sken men det var periodvis lite blött i skogen!


Här är stigen som vi ska följa! Som tur var fanns det lite tuvor och stenar att kliva på! Smilla är nog den som är mest rädd för att bli blöt om fötterna!










Annelie bjöd på en härlig fika! Helt underbart att sitta i skogen med en kopp kaffe och känna solen värma i ansiktet! Hoppas på många sådana dagar! Det är ett lätt sätt att samla energi!



Jag åkte raka vägen in till stan och lasarettet efter nästan 1,5 timme i skogen! Jag hade tid 16.35 för att göra en gynekologisk cellprovsundersökning! Det står på kallelsen att undersökningen tar ca 5 minuter! Ja, undersökningen tog ingen tid men jag fick vänta 30 minuter, till strax efter 5, innan det blev min tur! Det stod inget om lång väntetid på kallelsen! Jag var tvungen att fråga! Det visade sig att de till varje tid kallade 8 stycken, förhoppningsvis brukade 2 eller 3 dyka upp! 

Jag hade trott att jag skulle vara hemma vid 5 men nu blev allt förskjutet! Tanken var nämligen att jag skulle lämna Smilla hemma och åka ner till gymmet för att träna styrketräning! När klockan blev så mycket kändes det inte inspirerande men jag slängde på mig träningskläderna och åkte ner. Det var mycket folk där, 7-8 personer tränade i gymmet (bara killar)! Jag körde bara ett kort pass med mina benövningar och åkte sedan hem för att fixa mat! Nöjd över att jag ändå gjorde det, fast det tog emot! 

Efter en intensiv dag då klockan ringde redan 4.30 känns det som om det snart är dags att krypa i säng! Lite trött och frusen är jag nu!

En liten film på min hund kommer först! Tyvärr hinner jag aldrig filma när de leker. Eller de kanske slutar när jag börjar filma!? Smilla försöker iallafall (kanske på fel sätt) få grabbarna att förstå att hon är leksugen!





Inga kommentarer: