onsdag 26 februari 2014

Spännande mat!

På onsdagar, när jag slutar sent, hämtar syrran Smilla och tar med hem till sig! Syrran bjuder alltid på mat när jag kommer för att hämta Smilla! Trevligt med sällskap och skönt när jag kommer hem sent att slippa tänka på matlagning! Nu har systersonen fått för sig att vi ska äta vegetariskt och veganmat en gång i veckan! Och så har det blivit i fyra-fem veckor nu! Varannan onsdag är det vegan och varannan vegetariskt! Idag var det veganmat! En helt främmande värld för mig! Främmande, men spännande och god! Idag gjordes det Daal, en indisk rätt gjord på röda linser och mungbönor! Det serverades också Paratha, ett bröd gjort i stekpannan! Allt från Icas buffe-tidning!

Jag hade nog aldrig fått för mig att testa detta själv och jag kommer aldrig att bli vegetarian eller vegan på riktigt, kött är alldeles för gott, men visst är det kul, spännande och smakfullt att äta vegetariskt/vegan en gång i veckan!

1 kommentar:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Man ska aldrig säga aldrig. Vad vet man om hur man ändrar smak i framtiden. Då är det bra att ha testat lite alternativ.