måndag 3 februari 2014

Sjuk!

Så blev jag liggande! Jag har ju gått och haft känningar i halsen i ett par veckors tid men det har inte blivit något. I helgen började jag hosta! I morse vaknade jag vid halv 4-tiden, genomsvett, huvud som värkte och hals som kändes som sandpapper. Tog febern och visst hade jag feber, inte mycket men tillräckligt för att känna mig dålig! Bestämde mig för att vara hemma idag och imorgon!

Idag har jag sovit halva dagen! Vaknade till av ett sms vid 9-tiden. Tog en dusch, rastade Smilla och åt frukost innan jag somnade igen. Vaknade till på eftermiddagen vid halv 2! Fixade lite lunch och tog en kopp kaffe. Såg att solen sken från en klarblå himmel. Typiskt att jag är liggande en sådan dag! Tog med Smilla ner till kyrkogården för att tända ett ljus på graven. Det är ungefär 500 meter skulle jag tro. Vi gick i ett makligt tempo, fram och tillbaka. Jag var genomsvett när jag kom hem. Det bara rann!!!

Har legat framför teven i stort sätt resten av eftermiddagen och kvällen och börjar nog känna mig lite piggare. Har till och med orkat diska! Feber har jag fortfarande men jag tror att jag är på bättringsvägen! Imorgon är jag hemma också men hoppas kunna jobba på onsdag!

3 kommentarer:

Linda sa...

:( är det samma sak jag har att vänta, har gått i typ 1,5 vecka å känt mig lite halvdann, väntar på att nåt skit ska bryta ut..

Krya på dig!

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Ta det lugnt. Inte stressa tillbaka till jobbet.

lenashundar.blogspot.se sa...

Inte roligt att vara sjuk! Krya på dig! Kram Lena