lördag 2 augusti 2014

Värme!

Ett par dagar var det lite svalare men nu är värmen tillbaka igen! Det blir nästan ingenting gjort! Jag längtar faktiskt efter regn och förhoppningsvis kommer det lite inatt! I morse var jag uppe före 6 och då var det bara 13 grader ute! Riktigt skönt, men vem orkar ta tag i saker kl 6 när man har semester!?

Idag blev det i alla fall ett lydnadspass med Smilla! En hel del av treans moment som fungerade rätt bra! Kanske dags att kolla om det finns några bra tävlingar i höst! Det är svårt att träna nu för Soya vill ju vara med hela tiden! Igår kväll försökte jag sätta henne i en hage av kompostgaller! Det resulterade i att hon hoppade jämfota hela tiden. Hon som ska ta det lugnt!

Mockasinen är faktiskt jättebra! Hon går nästan normalt med den på och verkar inte känna av någon smärta! Ikväll gick hon riktigt bra utan mockasinen också! Jag är ju lite rädd att det ska bli för varmt för tassen men den åker av framemot kvällen! Vi försöker ta det lugnt! Hundarna får inte vara ute själva på kvällen, som de har varit tidigare! Då börjar de nämligen leka! Först är det lugna lekar, brottning och sådant, men det blir lätt massa spring! Då måste jag stoppa dem! Jag tycker verkligen synd om Smilla som har haft svårt att leka och nu gör sitt bästa! Då får hon inte! Men jag försöker hitta på saker som ska sysselsätta dem! Godissök, pinnsök, tuggben, stadge- och passivitetsträning! Korta promenader får Soya gå! Igår var hon inte så sugen utan accepterade ryggsäcken utan problem. Idag var det roligare att gå, även om det inte blir långa sträckor! Det känns ju skönt att det går åt rätt håll och att hon inte verkar ha ont!


Stillstudie med tuggben i munnen!


Kolla stilen!


Gott med ben!


Finaste mockasinen!


Lilla sötnosen!


Mina godingar som verkligen uppskattar varandra!


Sötaste Smilla!


Godingarna!


Vad är det i din skål?


Din mat är nog godare än min!


Sötaste!


Spaning!





1 kommentar:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Soya går nog igenom den här perioden utan större problem om hon dessutom inte har så ont.
Svårare för Smilla som verkligen verkar gå in för att bli en fin storasyster och lekkamrat.