tisdag 26 augusti 2014

Kursat....

Igår var vi på tävlingslydnadskurs, Smilla och jag! Vi jobbade med fjärren, vittringen och helt om halt! Det gick skapligt i början men sedan blev Smilla loj och kunde ingenting! Idag tränade vi på förmiddagen och hon var seg och tråkig och gick inte riktigt att känna igen! Många kommandon hade hon aldrig hört förut, t ex sitt! Vi väntar på löp, så jag hoppas verkligen att det är det som spökar!

Ikväll har Soya och jag varit på valpkurs! Och det blev inte bara en kurs utan två! Jag kan inte nästa vecka utan passade på att ta igen den gången direkt, eftersom Ingela har två valpkurser efter varandra! Många roliga och nyttiga övningar som gick över förväntan! Så nöjd över Soyas insats idag! Bilen är ju fortfarande ett problem men jag har lite tankar om det! Nu ska bara tiden finnas att träna det också!


1 kommentar:

Ingelas Bildblogg sa...

Ni var jätteduktiga!! Tror du kommer tjäna mycket på att börja så tidig med grunder i allmänlydnad!
Det finns så många som inte har det. Bra jobbat Brita!!
KRam