lördag 30 augusti 2014

Chans!

Idag hade vi bokat in en träff med Soyas brorsa och hans matte! Brorsan kallades Pavarotti när han bodde hos uppfödaren men nu heter han Chans och bor bara någon mil ifrån oss!

Idag skulle vi träffas för första gången sedan de lämnade uppfödaren! Spännande tyckte jag! Skulle de känna igen varandra?

Det var ett lite avvaktande möte till att börja med! De tittade på varandra med hängande svansar men snart blev det bus! Jag tror att Chans tyckte att Soya blev lite intensiv i början, men snart var han med på noterna! En härlig, positiv och kelig kille som ser väldigt bra ut!







 





 
  


Det var inte lätt att fota! Det var ett virrvarr av valpar som hela tiden brottades! Även om de inte kände igen varandra så uppstod tycke och det hade väldigt kul i en dryg timme! Det var jättekul att träffa Chans och Camilla! 

Vi har också passat på att träna! Förutom lite sitt stanna kvar, ligg, kontakt och ingångar med Soya ligger fokus på att hon ska vara själv i bilen! Idag har vi tränat vid flera tillfällen och hon har säkert suttit närmare 10 minuter utan att låta! Belöningen har kommit med jämna mellanrum utan att hon sett mig eftersom ett skynke hänger för! Jag har bara stuckit in handen och droppat lite godis! Rätt eller fel? Jag vet inte men hon är tystare nu än hon varit tidigare!

Vi har också börjat träna med canvasburen! Bara lite grann! Där gick hon in, fick godis, la sig ner och fick komma ut! Sedan fick hon gå in flera gånger utan att jag stängde innan jag stängde igen! Här lägger hon sig ner ganska direkt men jag står ju precis brevid! Lite kul, att hon sjäälvmant gick in i buren och la sig där en stund när hon hade ätit! Känns väldigt positivt!!! Men vi skyndar långsamt! 



 

Nu är vi trötta alla tre och det blir tidigt i säng! Imorgon är en ny dag, sista dagen innan det är dags att börja jobba igen!


Inga kommentarer: