lördag 16 augusti 2014

Soya 3 månader!

Oj, vad fort tiden går! Soya har funnits här hemma i en månad nu! Ibland känns det som hon har funnits i vårt liv mycket längre! Det känns som om vi passar varandra! Hon är otroligt omtyckt och jag trivs med henne! Soya har haft en positiv inverkan på Smilla! Hon leker nu! Helt otroligt! Hon som bara har legat och skällt när de andra hundarna leker!

Idag firade vi 3-månaders dagen på valpkurs med IPO-spår! Det var helt nytt för mig att lägga spår med godis i varenda fotspår! Bara fem meter långt! Spännande och roligt och Soya var duktig! Provade ett spår med Smilla också! Det fungerade också bra!
















Soya har varit väldigt fixerad vid vad Smilla gör! Jag ska göra som min "syster" verkar hon tänka! Jag har jobbat mycket med att det ska vara jag, inte Smilla, som är intressant och vi gör framsteg! Nu gör hon många saker utan Smilla! 

Tyvärr har jag varit dålig på att använda kameran! Varför vet jag inte, men jag ska försöka bli bättre på det! 

Det är i alla fall härligt att se att hundarna trivs bra ihop! Mina finaste som betyder så mycket för mig!!!









1 kommentar:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Kan bara instämma att Soya är en ljuvlig valp, trygg och fin. Nu är ni på väg att bli sammansvetsad trio. Smilla har ju också tydligt visat att hon är nöjd med sin nya roll i familjen.