måndag 11 augusti 2014

Kursstart!

Även om jag har semester, rullar livet på ändå! Idag var det dags för kursstart på tävlingslydnadskursen som jag och Smilla går! Får alltid lite dåligt samvete inför varje kurstillfälle! Hinner aldrig träna riktigt ordentligt! Borde göra mer!

Nu var vi i alla fall laddade för träning! Lagom varmt och vi var bara fyra stycken! Det blev en rolig, bra, nyttig och svår träning! Lätta övningar med mycket koncentration,! Precis vad vi behövde! Både Smilla och jag är ganska trötta nu!

Vi hade tillbringat nästan en timme på Himpa-fältet innan kursen. Lullat runt en sväng och dessutom hade Soya och jag tränat lite! Allt för att hon skulle vara lite trött och kunna sitta i bilen utan att låta! Nu blev det inte riktigt så, men jag fick tips på hur jag kan göra! Dessutom blev hon bajsnödig i bilen.... Så nu har Soya fått sin första dusch med schamponering också! Kanske inte en favoritsysselsättning!


Inga kommentarer: