söndag 24 augusti 2014

Kurs!

Åh, vad jag tycker att det är roligt att gå kurs! Man får träffa nya trevliga människor med samma intresse och så får man tips och idéer på hur man kan fortsätta sin träning!

Idag var det valpkurs för Soya och mig! Det blev en solig och varm eftermiddag efter en periodvis mycket regnig förmiddag!

Lyhörd och alert! Pigg och godisfixerad! Hoppig och studsig! Idag har vi tränat kontakt, följsamhet, sitt-stanna kvar och inkallning! Kanske inte perfekt hela tiden men jätterolig att jobba med!

I morgon blir det kurs med Smilla! Börjar tycka att det är roligt att peta i detaljerna! Tyvärr har vi inte tränat på läxan som vi hade till i morgon men det finns ju en dag kvar! Dessutom har vi tränat på en del annat som vi behövde!

Finaste Smilla som alltid gör sitt bästa, även om inte jag gör det! Hon vill alltid vara till lags och älskar att jobba! Hon har mått bra av att vara ensamhund, men nu ser jag hur hon uppskattar Soyas sällskap! Mina finaste!!!!



1 kommentar:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Tack för idag.
Det gick bättre när vi kom hem.