fredag 8 augusti 2014

Så fort tiden går!

Oj, så fort tiden går! Det känns som om jag inte gör något och ändå springer tiden iväg!

Vi har njutit och lidit av värmen! Träningen är minimal, fast vi skulle behöva så mycket mer, men det är skönt med en vilopaus! Smilla lider av värmen men Soya verkar klara den bra! Nu är det ju så att hundarna sover mest hela dagarna och det är ju bra med tanke på Soyas tå! Det är fram emot kvällen som de blir leksugna! Då stoppas de av ett godisregn och sen går vi in och sätter ett kompostgaller i dörröppningen! Inomhus vill inte Smilla leka!

I söndags lämnade vi Soya hos syrran och åkte hem! Jag skulle jobba två dagar! Dessutom skulle Smilla och jag tävla KM i rallylydnad på Söderköpings BK!

Det var något ljummet när vi åkte till Sörping! Termometern visade 31 grader! Som tur var var planen skuggig och dessutom fläktade det! Vi skulle tävla avancerad klass så det dröjde ett tag! En snabb banvandring! En trött och ofokuserad matte! En seg hund! Det kändes bra när vi körde igång men jag märkte direkt när jag kom in på plan att hon inte var med! Banan var inte jättesvår men det var en del högerhandling! (313, 109, 209, 107, 302, 309, 312, 308, 121, 128, 307, 110, 311, 305, 205, 310, 215) Första skylten var framförbyte och det gick bra men sen var hon helt ofokuserad och kände sig inte bekväm på höger sida! Vilket gör att jag uppför mig konstigt för att peppa henne och då blir hon ännu mer osäker! Däremot kändes vänsterhandlingen jättebra! Det kan vara det bästa vi gjort! Många bris, sen och vält gjorde att vi slutade på tredje plats (av tre) på 71 poäng! Tävlingen var jämn för segraren hade 79 och tvåan 72! Att jag sedan skrev i mästarklassen när det började mörkna är en historia för sig! Som tur var startade bara tre ekipage för det var inte lätt att se vilken rad jag skulle skriva på!

I tisdags eftermiddag åkte vi tillbaka till landet! Det var skönt att hämta upp Soya även om hon har haft det jättebra hos syrran! Det är positivt att se att hon nästan inte haltar på tassen utan mockasinen! Men hon har ett större behov av att röra sig nu så det blir till att jobba med att ha henne relativt still!

Igår var vi på Vingåkers Hundklubb och gick tipspromenad! Ja, jag hade inte alla rätt men 8 rätt av 10 är väl ett godkänt resultat! Vi träffade en schappe från Sagoland's kennel! En Stisse som var knappt 5 månader!

Idag har vi tvättat och städat ur bilen, dammsugit och diskat förutom promenader och en hel del träning med både Smilla och Soya!









 













Hundarna trivs jättebra ihop! De ligger gärna och drar i varsin ände på ett tuggben eller en pinne!
Om de fick skulle de kunna jaga varandra hur mycket som helst! Jag kan ägna massa tid åt att bara titta på dem! Soya är en helt underbar hund! Kelig och go! Positiv och nyfiken! Lyhörd och social!
Ja, jag är så nöjd med henne!




'



























Inga kommentarer: