torsdag 28 augusti 2014

Koludden!

På eftermiddagen fick vi en förfrågan från Annelie om vi hade tid med promenad! Självklart hade vi det men vi var tvungna att hämta bilen först! Snälla Annelie kom då och hämtade upp mig och körde in mig till stan så jag slapp ta bussen! Verkstaden hittade inget läckage på bilen men bytte ut vattnet i kylaren mot vatten med lagom mängd glykol! Skönt att det inte var några fel men nu hoppas jag att den behåller vattnet!

Sedan blev det en promenad på Koludden! Soya var överlycklig och for överallt! Mycket bus och spring så jag var tvungen att koppla henne en stund för att hon inte skulle överanstränga tån! Smilla var betydligt lugnare men väldigt glad över att få träffa Martin och Annelie!

Kameran var med men det blev nästan inga bilder. Jag satt mest och njöt av solen och hundarna!












Vi passade på att träna lite också! Träna på att sitta ensam i bilen! Nu sitter hon bra när man öppnar buren! Några godisbitar sprids ut medan koppel tas på! Sedan måste man sitta still innan man får komma ut! När Smilla hoppar ut måste Soya sitta kvar! Mer godis sprids ut och buren stängs så hon blir ensam! Nu stod jag bredvid bilen och belönade med några utspridda godisar varje gång hon satte sig ner i buren! Jag pratar i stort sätt ingenting och belönar aldrig när jag tar ut henne! Belöningen kommer alltid i bilen! I och för sig var Soya ganska trött idag men hon satt tyst och still i ett par minuter utan att hon såg Smilla och mig! Det finns hopp!

Båda hundarna slog ihop direkt när de fått mat och sedan de inte rört på sig! Ska snart försöka ta en kissrunda innan jag också ska hoppa i säng tidigt ikväll!

Inga kommentarer: