tisdag 1 juli 2014

Men...

Det känns som bloggen bara handlar om Soya just nu.  Och det är ändå två veckor kvar tills vi ska hämta henne! Ni som inte gillar söta valp-bilder får nog säga upp bekantskapen med min blogg från mitten av juli och ett tag framåt!

Men nu har hon inte kommit hem än och livet är som vanligt! Igår var vi på kurs! Jag hade tankarna på lite annat håll men det blev en bra träning ändå! Vi petade med detaljer! Höger om halt i fria följet, avlämning av vittringspinnen, inkallning och fjärr! Vissa saker gick inte jättebra men jag vet hur jag ska träna och det känns som om vi är på gång! Men jag är otroligt nöjd med helheten av träningen! Dessutom satt Smilla hos mig och kelade en bra stund efter träningen medan vi fikade och pratade! Smilla som inte gillar att kela!


Idag slutade vi tidigt! Kunde till och med jobba in rasten och komma iväg ännu tidigare än vanligt! Annelie hämtade upp mig och så tillbringade vi några timmar i skogen! Några regnstänk, lite knott men vindstilla och väldigt skönt! Lite prat, fika och massa avkoppling! Kameran användes knappast alls!






På hemvägen stannade vi till vid Rodga och tittade lite på hästarna! Lämnade Smilla hemma och stack iväg till tandläkaren! Det blev ett snabbt, kostnadsfritt besök! De skulle bara kolla upp att bettskenan fungerade! Stannade till på gymmet innan jag åkte hem! Det blev nästan en timmes träning igen, tredje gången på mindre än en vecka!!!! 

Trots att jag är trött blev det speed-dating med toaborsten, dammsugaren och diskborsten! Känns skönt att få lite gjort! Imorgon bitti blir det tvättstugan innan jobbet!

Nej, dags för nattkiss och sedan bums i säng!!!!



Inga kommentarer: