fredag 18 juli 2014

Fredag!

Andra dygnet som Soya finns hemma hos oss och vi börjar så sakteliga landa! Det blir ju en stor omställning men allt fungerar så bra! Hon är en trygg, nyfiken och framåt krabat som lyssnar och söker kontakt! Hon äter och sover och än så länge har vi lyckats att göra alla behov utomhus!


Vi har testat lite ljud! Dammsugaren har varit framme och vi har slamrat och bullrat när vi skruvade ihop en grill! Inga större reaktioner, mest nyfikenhet och det känns bra!

Idag packade jag in hundarna i bilen och drog till landet! Jag tyckte att det var dumt att tränga ihop hundarna i buren så Soya fick åka i canvasburen i framsätet! Jag var tvungen att hämta en sak på jobbet och det uppskattades inte av Soya! Att jag försvann tre minuter ur hennes åsyn var inte populärt! När vi väl åkte la hon sig ner direkt och sov hela vägen till landet!

Smilla uppskattar stugan, den stora tomten och närheten till skogen! Jag kan säga att Soya också var lycklig när hon fick springa runt på tomten! 







Ett lydnadshinder kan användas till mycket! Sänggavel till exempel!



Bar med mig Soya ut i skogen! Där lullade vi runt i ett makligt tempo, tills Smilla fick rycket! Hon sprang skällande fram och tillbaka och försökte få igång Soya på lek! Soya tyckte att det var lite läskigt! Hon har ju aldrig sett Smilla sådan och jag kan säga att jag knappt heller har gjort det! Men vad jag skrattade åt henne! Det bådar i alla fall gott för framtiden! 

Nu hoppas vi att vi kan sova gott i natt och imorgon ska vi njuta av en ny dag!



1 kommentar:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Åh vilken spännande tid du har framför dig. Att lära känna Soya. Roligt stt Smilla verkar positiv.