torsdag 10 juli 2014

Bröllop!

Idag skulle min syster gifta sig! Hon och Micke skulle ha ett enkelt, borgligt bröllop hemma i sin trädgård! Det som från början skulle bli ett litet, lite hemligt bröllop, slutade med en härlig tillställning med närmare 30 gäster!

Jag slutade tidigt idag och var bara hemma och bytte om innan jag gick bort till Eva och Micke för att hjälpa till med de sista förberedelsera!



Lite fin garnering på borden!






Teodor hälsade välkommen!






Ringbärare!






Skål för brudparet!


Smilla var med och skötte sig utmärkt!




Exotisk bricka var beställd från Ica Maxi! Gott en sådan här varm dag!


Presentbordet!



De som var beredda på lite regn, vilket också kom, men det gjorde inget eftersom det var tält uppsatt!


Nygifta!



Micke och Eva med alla barn! Martin, Miriam, Micke, Eva, Julia, Greta och Teodor!


Smilla njöt av att vara i gott sällskap! Hon märktes inte alls, utan låg oftast under ett bord nära någons fötter!
 

Det blev en härlig tillställning med både skratt och gråt! Flera högtidliga men också roliga tal! Jag har ju både en moster och en morbror som är bra talare! Julia höll ett tal som fick alla att gråta, tror jag!

Lite trött och mycket mätt har jag nu krupit ner i min säng! En arbetsdag kvar innan helgen och sedan tre dagar nästa vecka sedan är det semester!

Tack Eva och Micke för en trevlig fest! Jag önskar er all lycka och många härliga år tillsammans!


Inga kommentarer: