onsdag 16 juli 2014

Välkommen hem!

Välkommen hem Bryngans Maria Callas!

Idag var det dags! Sista arbetsdagen innan semestern och äntligen skulle Soya hämtas hem!

Julia var med och hämtade! Valparna fick busa en bra stund och så fick de mat innan det var dags att åka hemåt! Soya kröp ihop i Julias knä och sov i hela vägen! Inte ett pip ifrån henne i bilen! Vi stannade till hos syrran, mest för att visa upp henne, men också för att släppa av Julia! Svansen sjönk ner mellan benen i två minuter men sedan var det full fart! En pigg Soya med viftande svans kröp upp i allas knä och kelade! Jag som trodde att hon inte var så kontaktsökande!!!




Efter att ha ätit lite mat åkte jag hem och hämtade Smilla! En glad Smilla rusade in hos syrran (i koppel) nosade på Soya och höll sig sedan på lite avstånd! När kopplet kom av skötte hon sig jättebra! Intresserad men inte påflugen! Soya tyckte det var lite otäckt med den stora hunden så hon kröp upp hos syrran! Men ganska snart var hon nyfiken och intresserad, även om det var på håll!





Jag är så himla nöjd och stolt över min Smilla som kan vara en riktig tjurskalle men här visar sin allra bästa sida! Hon håller sig på lite avstånd, tittar och väntar! Man kan ju undra om hon känner igen doften av Soya!? Jag har ju varit och hälsat på 5-6, kanske 7 gånger under de här åtta veckorna!

Så var det dags att åka hem till mig! Den kilometern fick Soya sitta i canvasburen i baksätet! Inte ett pip då heller! 

Vi gick runt husen så att Smilla skulle få kissa! Soya satt nöjd på min arm! En liten bit fick hon gå, och först gick det bra men sedan tog det stopp! 





Väl hemma var det lite läskigt! Det var mycket att utforska! Hon (som jag tror) aldrig har legat i soffan, försökte förtvivlat komma upp där även om inte jag, men Smilla, satt i den! Hoppade, studsade och pep, innan hon slutligen lekte en liten stund med det rosa fåret innan hon somnade på golvet! Jag försökte faktiskt få henne att ligga i den rosa hundbädden!

Allt känns hur bra som helst! Har bara ett problem - när ska hon kissa?????




1 kommentar:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Vilket hedersuppdrag för Julia att åka med och hämta.
Allt verkar ju ha börjat riktigt bra. Tänk att få komma till en matte som man redan har känt i hela sitt liv och få en storasyster på köpet. Ingen dålig start. Önskar er allt gott.