tisdag 15 juli 2014

Tisdag!

Idag är det tisdag! Den näst sista arbetsdagen innan semestern! Ganska trött och sliten är jag och dessutom var det en stängningstur idag! Men vi har det lugnt! Det är gott om personal och inte så mycket barn! Dessutom är det mest stora barn och personalen fungerar bra ihop!

Annelie och jag bestämde oss för att ta en runda med hundarna och på Annelies initiativ blev det en tur till Söderköping! Eftersom Annelies bil är på verkstaden blev det till att packa in hundar, oss och dessutom Rasmus i min bil som redan var fullpackad med grejor i baksätet! Men det gick bra. Finns det hjärterum så finns det stjärterum!

Rasmus släppte vi av vid busstationen i Söderköping och så styrde vi vidare mot Kanalen! Jag skäms över att erkänna att jag bara varit där en gång tidigare i mitt liv, för nästan 30 år sedan! Och jag inser att jag missat något! Vilket trevligt stråk utmed kanalen! Restauranger, glasskiosker, små butiker och lite basarer gjorde att man fick känsla av utlandet! Goda dofter spreds och dansbandsmusik hördes från en liten trevlig dansbana där flera par tog en sväng om! En riktig semesterkänsla infann sig!

Vi stannade till och tog en glass på hörnet bredvid Smultronstället (där det var lång kö)! Många goda smaker fanns så det var svårt att välja! Hundarna serverades självklart varsin mjukglass! En trevlig stund på en parkbänk med mycket prat och tittande på folk blev det!




Jag tog fudgechoklad, hasselnöt och citronmaräng! Gott men citronen blev lite för sur när man fick så mycket! Smilla uppskattade sin glass! 




Klockan var över halv 9 när vi kom hem, men jag hade bestämt mig för att schamponera Smilla så det var bara att slänga in henne i duschen! Nu är hunden nybadad och fin och det är dags att krypa i säng! Imorgon är en ny dag! Sista arbetsdagen och så ska Soya hämtas!!!




1 kommentar:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

En liten minisemester. Visste inte att Söderköping var så fint.
Äntligen är din långa väntan slut. Lycka till med lilla Soya. Hoppas att du/ ni får mycket glädje av henne.