lördag 3 maj 2014

Spontan träning!

Jag blev väldigt sugen på att köra rallylydnad när jag var i Söderköping som funktionär i torsdags! Den tävlingsbanan såg rätt lätt ut, så jag kände att den borde vi kunna klara! Idag när jag hade varit och handlat, stannade jag till vid skolan och tränade lite.

Vi började med lite lydnad! Fritt följ, inkallning och rutan! Fjärren hade vi tränat på förmiddagspromenaden! Pigg och alert hund som fixade momenten med bravur!

Sedan var det dags för en rallylydnadsbana, ungefär den som var på tävlingen i torsdags! Det var några skyltar som jag var osäker på, några svängar, men de spelar inte så stor roll! Några svårigheter var det och vissa av dem fixade vi galant! Till exempel skylt 312, Helt om från varandra, som gjorde att det blev höger handling! Höger handlingen fungerade också bra i dubbel slalom, i svängar, snurr och skylt 305, Sitt, stå, ligg! Men att backa på höger sida.... Det fungerade inte alls! På vänster sida går det men inte på höger! Det blir till att träna massor på det! Sidbytet framför (tillbaka till vänster sida) gick också bra. Ett problem är att hon tittar så mycket på mig att hon kliver rakt på skyltarna när hon går på höger sida. Ja, det ska väl gå att lösa! Ja, vi hade väl inte fått ett godkänt resultat om det hade varit tävling men nästan. Och det är ju en hel månad kvar tills vi ska tävla så lite mer hinner vi träna!

Inga kommentarer: