fredag 30 maj 2014

Valpmys!

Det var med blandade känslor jag åkte till Nyköping idag! Saknade efter Siri blir så stor när jag åker till Inga-Britt! Att jag dessutom pendlade för att hälsa på Siri och hennes valp Eliza gör inte saken lättare! Idag skulle jag åka och träffa Nellie och valparna! Tiken ska bli min i sommar och fylla en del av tomrummet efter Siri!

Jag blev väl mottagen när jag kom! Nellie har jag inte träffat så många gånger men hon kände igen mig och blev glad! Mycket kel med Nellie blev det och lite klapp på valparna! De är ju bara två veckor och då ska man inte plocka med dem så mycket! Alla tre hade i alla fall öppnat ögonen i dag!

Kameran var med så det blev en hel del kort!


Det är tiken som ligger till vänster!


En hane!


Tiken ligger till vänster!


Tiken till vänster! Hon har tre svarta prickar över ryggen!


Stolt mamma!


Tre godingar!


Tiken ligger längst till vänster!


Tiken i mitten! Hon med prickarna på ryggen!


Härlig sovstil!


Tiken!


Den lite mindre hanen!


Den store hanen!


Den stora hanen!


Matdags! Tiken längst till vänster!


Det är så mysigt att bara sitta och titta på de lugna valparna som äter med god aptit!


Man kan ju äta på lite olika sätt, eller med olika stil!


En lugn och harmonisk mamma som trivs med sina småttingar!


Min lilla tik har hittat en ny sovställning!


Och ännu en ny ställning!


Mat och vila är det viktigaste i livet!


Stolt mamma! Allra finaste Nellie!


Det var inte lätt att, efter 2,5 timme, lämna dessa godingar! Nu dröjer det två veckor innan jag ser dem igen och då lär det vara full fart på dem!

1 kommentar:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Att vänta valp är underbart.