torsdag 29 maj 2014

Utställning i Kolbäck!

Idag var det dags för utställning! Det är ett tag sedan men nu var det dags igen! Vi åkte upp till Julita igår för att ha lite närmare när vi skulle åka idag!

Jag var framme i god tid och det första jag ser är några av de stora uppfödarna som vi aldrig har slagit! Eftersom de hade drygt hälften, kanske två tredjedelar av de anmälda hundarna var chanserna inte så stora att vi skulle bli bäst! Vi har ju aldrig varit det tidigare heller!!! Vi satsade helt enkelt på att göra ett bra jobb och hoppades på att få en bra kritik! Att ringen dessutom var placerad på parkeringen kändes väl inte så bra!

Det tog lite tid men vid halv 12 var det dags för oss att visa oss i ringen! Det var sex tikar i öppen klassen, fem av dem fick excellent och en very good! Vi blev sedan placerade som nummer 4 av tikarna i öppen klass! Anledningen till att vi blev fyra var främst att Smilla var lite okoncentrerad i ringen annars var hon en bra typ! Okoncentrationen berodde nog mycket på att det låg köttbullar på marken! Men vad spelar det för roll! Jag är så nöjd med vårt uppförande, hon var nämligen riktigt sprallig och hoppig, och vår kritik! Flera gånger på utställning gör Smilla det hon ska men det känns som om det inte finns så mycket fart i henne! Idag var det riktigt kul!

 

Jag köpte två lotter när jag kom till utställningen och innan jag åkte hem frågade jag om det hade varit dragning! Tyvärr inte, blev svaret, men förhoppningsvis blir det snart! Jag ville åka hem och tänkte kasta mina lotter, men blev stoppad! Skriv telefonnumret på så hör vi av oss om du vinner, sa en kille! Du kan få vinsten svarade jag och skrev telefonnumret! När jag hade åkt drygt 5 minuter ringde telefonen! Jag hade vunnit! Jag möter dig i entrén sa killen som ringde! Jag vände naturligtvis och hämtade upp min vinst! Choklad!!!


Nöjda och trötta har vi nu laddat om för att åka ut till Kolmården och köra en rallylydnadskurs!!!


Inga kommentarer: