tisdag 27 maj 2014

Så var det tisdag igen!

Idag var jag riktigt trött! Det har blivit sent två dagar på raken! I söndags jobbade jag på valet och var inte hemma förrän strax efter 10 på kvällen, igår var det hundkurs direkt efter jobbet och efter att ha stannat och handlat på vägen hem var klockan ca halv 9 när jag kom hem! Innan jag har gett Smilla och mig lite mat är klockan alldeles för sent! På tisdagar ringer väckarklockan nämligen 4.30 så det gäller att komma i säng skapligt på måndag kvällen!


Kallt och kyligt var det men strax efter lunch började solen visa sig! Annelie och jag parkerade vid Lillsjön och traskade på genom skogen! Vid Herrsjön hittade vi en solig klippa i lä där vi stannade och fikade! Kaffe, kesella och bär!!!!






Två och en halv timme tillbringade vi i skogen! Jätteskönt!

På vägen hem valde jag mellan att åka och träna styrketräning eller att åka till Djurmagazinet och köpa hundmat och sedan till Åby Handelsträdgård för att köpa blommor! Det blev det senare alternativet!


24 stycken små sommarblommor som ska planteras i krukor på landet! Dessutom blev det två nya pelargoner, en vit och en röd! 


Nu har jag lite att börja med, men känner jag mig själv rätt så blir det nog fler besök! Det finns ju andra ställen att köpa blommor på också, så något mer kommer det nog att bli! Det är något som jag gillar!!!

Har lyckats hinna/orka borsta Smilla inför torsdagens utställning i Kolbäck, rastat dammsugaren en sväng och tagit en snabbis med diskborsten! Har även börjat packa så att vi kan slänga oss i bilen och åka till landet direkt efter jobbet i morgon! Det blir lite närmare när jag ska till Kolbäck på torsdag!!!

1 kommentar:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Vackra vyer från era tisdagspromenader som vanligt. Vis st är det lite julafton att börja få handla växter till trädgården.