torsdag 23 januari 2014

Vissa dagar!

Vissa dagar är intensivare än andra och idag är en sådan dag! Mina torsdagar kommer alltid att vara tuffa för jag varvar min arbetstid mellan min avdelning och grannavdelningen! Men idag var det extra intensivt! Började med att jag trodde att jag hade gott om tid i morse eftersom jag (trodde) att jag började 7.15. Fick lite eld i baken när jag insåg att jag ALLTID börjar kl 7 på torsdagar!

Frukost på grannavdelningen och blev sedan påmind om att jag skulle på Nätverksträff på förmiddagen. Det hade jag förträngt! Tillbaka till jobbet till lunch och då var jag på min avdelning! In på grannavdelningen efter lunch för att ta hand om deras bord och köra ut disken innan jag gick på rast!

Tillbaka till min avdelning en stund innan jag gick in på grannavdelningen för att täcka upp under raster och planering! På min avdelning är vi tre som jobbar på torsdag eftermiddagar, och därför går jag in på grannavdelningen! Jätteskönt att vara tre, men anledningen är att en av mina kollegor ska träffa sin mentor vissa torsdagar - och idag var en sådan dag, vilket vi inte riktigt visste om! Känns som vi missade något i planeringen.... Alltså fick jag nu ta hand om både min avdelnings och grannavdelnings barn som sov/hade sovit+ några stora barn som lekte jättebra inne och inte behövde gå ut! De flesta stora barn var ute på gården! Det är inga problem med väckningen eftersom barnen sover i samma rum! Men man hinner inte det man tror när man är ensam vilket gör att allt blir förskjutet!

In på min egen avdelning för att äta mellanmål! Då kommer min kollega tillbaka och berättar att hennes barns förskola har ringt! Magsjuka! VAB imorgon! Vikarie måste fixas och helt plötsligt är jag den som är sist kvar på min avdelning fast jag slutar 15.45! Fick hjälp av min andra kollega att röja det värsta innan hon gick hem! Lyckades fixa en vikarie, som aldrig har varit hos oss förut, men det blir nog bra! Röjde det sista och tog med barnen och lämnade dem på grannavdelningen!

Det är kanske inte så konstigt att man är lite trött och förvirrad ibland!

Smilla och jag tog en dryg timmes promenad på Koludden i snö och halvmörker! Ett bra sätt att rensa huvudet tycker jag! Sedan har jag hunnit med tvättstugan och till och med lagat mat (spagetti och köttfärssås). Tror att jag ska försöka fixa mina räkningar innan jag packar ihop för ikväll! Imorgon har jag sovmorgon, men i gengäld jobbar jag till 17.45!

2 kommentarer:

Marina sa...

Åh fina Brita vad jag önskar att dagen hade sett annorlunda ut och att jag slapp vabba. Men vi ska få dina torsdagar att bli bättre och vi ska bli en blomstrade avdelning. Vi ska få båten i land och vi ska göra det tillsammans. Stor kram / Marina

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Oj vad intensivt . Ingen lätt arbetssituation.