lördag 25 januari 2014

Laddad!

Smilla hade sett att träningsväskan med matsäck packades i morse. Hela förmiddagen, när jag letade som mest, höll hon koll på mig och var allmänt laddad. Efter lunchen tog vi en promenad ner till kyrkan för att träna lite. Hade tänkt att ta med kameran för att filma men tyvärr var batteriet dåligt laddat!

Körde igenom lydnadsklass 2 men även en del i trean. Smilla var riktigt sugen och alert så jag är riktigt nöjd med träningen idag. Blandade lite längre tävlingsmässiga pass med pass med mycket motivation och belöning. Hon var lite snabb i sättandet i vänster om halt, vilket gör att det blir snett. Med lite hjälp gick det mycket bättre! Jag är så nöjd med fjärr och apportering! Kändes riktigt bra och jag önskar att jag hade haft det på film. Rutan fungerade också! 

Det blev en knapp halv timmes träning innan mina händer var iskalla men Smilla var nöjd! Avslutade med en runda i skogen innan vi gick hem och vilade en timme!

1 kommentar:

lenashundar.blogspot.se sa...

Synd med kameran men ändå roligt med en träningsstund man är nöjd med! Kram Lena