söndag 12 januari 2014

En bra dag!

Efter att ha fruktansvärt ont i knäet i ett par veckors tid är det idag en bra dag med minimalt med smärta. Kan faktiskt hitta vilolägen där det inte känns alls! Hoppas att jag kan bevara det här!

Vad har jag då gjort? Eller är det något jag inte har gjort? Under veckan har det väl varit något mindre promenad-tid eftersom jag har jobbat! Men igår traskade vi två skogsrundor i kuperad terräng. En timme på förmiddagen och nästan två timmar på eftermiddagen. Okej, det var makligt tempo!

I onsdags var jag hos sjukgymnasten och då hade jag jätteont i knäet. Jag fick demonstration av gymmet och påbörjade min träning med olika styrkeövningar för knäet. Inte mycket men lite grann. Sjukgymnasten vill att jag ska träna på gym två gånger i veckan till att börja med, men hos dem har de bara öppet kontorstid och det är svårt när man jobbar. Därför fick jag några övningar som kunde göras hemma, vilket inte var optimalt menade sjukgymnasten. Igår körde jag igenom de övningarna här hemma. Idag har jag inte så ont. Har övningarna redan börjat göra nytta?

Har tänkt att jag ska åka till FysioMax (sjukgymnasten) minst en gång i veckan, på onsdagar när jag börjar sent hinner jag innan jobbet. Ska också försöka de fredagar som jag slutar tidigt! Men funderar på om jag ska köpa kort på nyckelgymmet i Åby (svindyrt) eller försöka på Friskis!

Nu gäller det att tänka så att jag är försiktig med knäet. Det är så lätt att ta i för mycket när det börjar kännas bra. Jag hoppas verkligen att jag är på rätt väg igen!

1 kommentar:

Linda sa...

Jag har jättesvårt för friskis (iaf i city), men många trivs ju där...
Nu när jag kommit igång igen med min träning kan jag inte fatta att jag kunnat vara utan!