lördag 11 januari 2014

Vinter!

Jaha, så var det vinter igen! För min del hade vi gärna kunnat hoppa över den, speciellt när den kommer så här sent. Okej, lite fruset på marken hade det väl kunnat bli. Nu blev det snöslask istället. Det är några minusgrader men väldigt blött i marken. Det har snöat med stora flingor och lagt sig ett tunt lager på marken!

Visst finns det fördelar med snön! Det blir ljusare ute! Och det blir inte alls lika skitigt inne! Den här helgen var tanken att jag skulle förändra lägenheten från ett grustag till ett mysigt hem, men när Annelie undrade om jag skulle med ut i skogen var det ett lätt beslut! Städningen fick vänta!









Två härliga timmar tillbringades i skogen! Mycket prat och bus men även en go-fika! Det är härligt med bra vänner tycker både Smilla och jag!



Lite frusen och trött men nöjd inser jag att städningen får vänta till imorgon. Idag fick det räcka med tvätt och disk!


1 kommentar:

Åsa o toktassarna sa...

Vackra bilder blir det iaf!