söndag 26 januari 2014

Vilodag!

Idag var tanken att vi skulle ha en lugn och avkopplande dag! Ingen tider att passa och inga "måsten" att göra! Sedan finns det ju alltid saker att ta hand om, men lugnt skulle det bli!

Vi sov länge och tog bara en kort förmiddagspromenad ner till Konsum för att lägga på ett brev! Disken hann vi med innan det var dags att åka till Händelö för att träffa Annelie, Martin och Theo för en promenad! Solen visade sig med jämna mellanrum men det blåste lite kallt!


Hittade, som vanligt, något att stå på!



Spaning!


Periodvis blåste det rejält!


Smilla var riktigt pigg idag och busade rejält med Theo! 


Du och jag, matte....


...och jag! Glöm inte mig!


Tankfull!


Posering!


Ännu en!


Och den sista!


Min lilla sötnos!


Platsligg!


Full fart framåt!


Vila igen!


Lite sol!



Lite träning blev det också! Lite fjärr! Jag är riktigt nöjd! Nu ska jag börja träna ordentligt på fjärren i trean! Peta, vara noggrann och skynda långsamt! 

Det blev nästan 1,5 timmes trevligt umgänge! Åkte hem och käkade lunch innan jag stack bort till syrran! Nu skulle jag bli blondin igen! Eva och jag blekte slingor på varandra och jag blev riktigt ljushårig igen! Det känns bra!

Har hunnit några måsten också! Tvättat lakan och bäddat rent i sängen, städat badrum, borstat Smilla, klippt klor på alla fyra tassarna (förra gången tog jag en och glömde tre), klippt bort päls mellan trampdynor och lite runt tassarna, borstat hennes tänder och dammsugit! Dammsugningen blev ju ett måste eftersom jag började klippa tassar....

Känns som om jag har hunnit med det som behövs och jag tror att jag är redo för en ny arbetsvecka!



1 kommentar:

maria at inredningsvis sa...

Härliga foton du bjuder på och SÅ söta hundar jag Dör haha :) hoppas att du haft en bra start på det nya året.

Om du gillar doftljus har jag idag på bloggen en härlig butik som Ingen får missa :)

Ha en skön vinterdag

LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)