lördag 25 januari 2014

Det blev inte som jag tänkt!

Klockan ringde tidigt i morse! Smilla och jag skulle åka till Kungsör och tävla lydnadsklass 2. Såg fram emot att få prova på att vara i en riktig inomhushall. Efter en intensiv vecka på jobbet var jag trött och i går kväll var jag tveksam till om jag skulle orka åka. I morse var jag riktigt motiverad! Det skulle bli kul! Fixar matsäck och börjar packa innan det är dags för morgonpromenad! Men när jag ska lägga ner plånboken i ryggsäcken, hittar jag den inte! Plånboken som alltid ligger i handväskan eller på hallbyrån är borta. Jag som aldrig brukar tappa bort något!

Tankarna snurrar... När hade jag den sist? Jo, i torsdags kväll betalade jag räkningar. Börjar leta hemma. Var har jag lagt den? Har den ramlat ner under bordet eller bakom soffan? Har jag lagt den i kylskåpet? Vad gjorde jag när jag var färdig med räkningarna? Letar och rotar men hittar inget. Ut och letar i bilen. Klockan går och paniken infinner sig. Vad gör jag nu? Klockan 8 har jag inte hittat plånboken och inte heller varit ute med Smilla. Inser att vi inte kommer iväg till Kungsör och slänger iväg ett SMS till tävlingssekreteraren! Spärrar bankkortet och beställer ett nytt! Letar lite till innan vi ger oss iväg på en skogspromenad! Massor med tankar snurrar och jag har en klump i magen!

Tar en fika när jag kommer hem innan jag fortsätter mitt letande! Åker ner till jobbet för att se om den finns där! Och där, på parkeringen utanför jobbet, ligger min plånbok! Precis där jag ställde bilen igår! Och allt är kvar! Vilken lycka! Drar en lättnadens suck!

Vilken tur att jag hittade plånboken. Synd bara att vi inte kom iväg på tävlingen, men det kommer ju fler! Det får bli en vilodag istället och matsäcken får jag väl äta upp här hemma! Slutet gott allting gott!

Inga kommentarer: