tisdag 3 december 2013

Tankar...

Jag har aldrig sett Siri som speciellt dominant. Snarare en liten vek, försiktig dam men nu börjar jag fundera på hur det verkligen var! Smilla har ju alltid tagit sig fram, bufflat och bökat för att få det hon velat medan Siri snällt har väntat på sin tur. Jag har försökt att framhålla Siri så att hon inte skulle bli undanskuffad och jag tror inte att hon har upplevt det så. Kanske har jag gjort tokigt!?

När jag tog bort Siri började Smilla trava på promenaderna. Hon har alltid, enda sedan hon var liten, passgått! Varför travar hon nu? Funderar på om jag går i ett annat tempo men jag tror inte det. Smilla har aldrig varit speciellt intresserat av Annelie, Martin och Theos matte. Siri älskade henne och var ständigt bredvid Annelie på våra promenader. Nu kretsar Smilla runt Annelie. Hoppar, studsar och nästan klättrar på henne. De sista gångerna vi har träffats har Smilla knappt varit kontaktbar för hon ser BARA Annelie. Och som jag kan se det gör inte Annelie något annorlunda. Funderar så mycket på om Smilla inte "vågade" vara hos Annelie när Siri fanns eller vad beror det här beteendet på?


Kortet är taget av Annelie!

Inga kommentarer: