tisdag 31 december 2013

Nyårsafton!

Nyårsafton är inte min favoritdag! Det är så många måsten och krav tycker jag. Det bästa jag vet är att krypa i ett par sköna joggingbrallor framemot kvällen och krypa upp i soffan. Jag går gärna och lägger mig tidigt på nyårsafton. Nu börjar mina vänner och bekanta förstå det, även om jag ofta blir bortbjuden på nyårsafton. Oftast kan jag ta med mig hunden men jag väljer ändå att stanna hemma. Jag tycker det är skönt! Nu brukar det låta; Du får gärna komma men vi vet att du gärna är hemma på nyår! Det känns skönt med vänner som förstår!

I år började nyårsafton med en långpromenad i skogen! Vi hade bestämt träff med Annelie, Martin och Theo för att låta hundarna busa av sig! Nu är inte Smilla rädd för smällare men det är ändå skönt att komma ut i skogen där det inte finns något som smäller!





Det blev ett par timmar i skogen men sista stunden blev det träning med Theo och mycket prat medan hundarna satt i bilen. Vi stannande därför vid skjutbanan och gick runt Koludden på vägen hem! En runda som tar ca 20 minuter!


Med en välrastad och trött Smilla valde jag att följa med Eva och Sussie in till Norrköping för att gå ljuspromenaden och titta på fyrverkerierna! Persiennerna neddragna och teven på för att Smilla inte skulle märka av så mycket ljud!



Det här är tydligen någon slags konstverk! Tror inte att det är min stil....










Jag hade en helt lugn hund när jag kom hem så vi passade på att ta en kiss-runda! Även om hon inte är rädd vill jag undvika att utsätta henne för alldeles för mycket smälllare och raketer! Sedan vi kom in har hon ätit och sedan har hon legat i sängen och tuggat ben en stund medan jag har slängt mig i soffan med jogging-brallor och slötittat på teven! En alldeles perfekt nyårsafton!

Om det är någon som missat fyrverkerier kommer det några filmer här från fyrverkerierna i Norrköping, men för er som har hund; dra ner ljudet! Och till alla vill vi önska ETT GOTT NYTT ÅR!



God natt och sov gott! Vi ses igen 2014!








1 kommentar:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Gott nytt år önskar jag dig. Ser fram emot kurser med dig i vår.