måndag 30 december 2013

Biobesök!

Vi brukar försöka hinna med ett biobesök under julhelgen! Det är ofta någon svensk film som har premiär. Ja, det här brukar väl oftast vara det enda biobesöket jag gör under året....

Systerdottern Julia och hennes sambo Johannes bjöd alla (10 stycken) biobesökare på mat innan filmen. Supergod kalkon, riktigt mör och fin, kokt potatis och en jättegod sås! Till efterrätt fick vi cake-pops som Greta hade gjort!


Sockerkaka blandat med Philadelphia-ost och florsocker format som runda bollar och doppade i choklad och garnerade med vit choklad! Riktigt goda! Tack Julia, Johannes och Greta för en riktigt, riktigt god måltid!


Sedan var det dags för bio! Hundraåringen med Robert Gustafsson! Jag har inte läst boken så jag hade ingen aning om handlingen. Hade trott att det bara skulle vara en komedi, och visst fick jag skratta, men det fanns en annan handling med ett djup när Allan berättar sitt livs historia! Klart sevärd tycker jag! Tack Eva och Micke för biobesöket! 

Jag har haft en trevlig eftermiddag/kväll tillsammans med syster, svåger, syskonbarn med respektive och kompis samt Gun-Britt! 

1 kommentar:

Julia sa...

Tack så himla mycket för att du kom! Supermysigt tyckte jag! :)