söndag 29 december 2013

Snart slut!

Tänk vad fort det går! För några dagar sedan, närmare bestämt den 20 december, hade 12 dagars ledighet framför mig! Massor av dagar när jag skulle hinna massor och ändå ha tid att vila upp mig. Nu är det bara tre dagar kvar innan jag ska börja jobba; måndag, tisdag och onsdag.....

Jag ska inte klaga för jag har haft en skön ledighet. Mycket vila, långa promenader, god mat och dryck, trevligt sällskap och en hel del träning!

Idag träffade vi Annelie, Martin och Theo i stor-skogen! Eller någonstans i närheten av Sörsjön! Solen var framme, men det blåste så periodvis var det lite kallt. Tyvärr var det jakt någonstans i skogen, så vi var lite försiktiga. Vi hörde vid några tillfällen skällande hundar och skott men såg ingenting.


Idag var det fika med!


Resterna av jultårtan var nedpackade!


Vi var först och fick vänta några minuter innan Annelie dök upp!


Som vanligt blev Smilla jätteglad! Hon gillar Martin och Theo! Och Annelie förstås, för hon har stora godisfickor!

 

Den sötaste av alla!


Smilla kämpar för att bli som golden.... Gräver och käkar pinnar men vid badandet är det stopp! I alla fall den här årstiden! Ja, det var ju ingen golden som badade idag heller! Juldoppet är nog redan avklarat!


Fundersam! 


Kompisar!


Ännu en snygging!


Gruppbild! Det är inte lätt att få med alla på samma bild. Även om man sätter ner alla på samma ställe, kanske det bara är två, en eller ingen kvar när man vänder sig om. Att dessutom få alla att titta åt samma håll och se BRA ut är definitivt överkurs!


Och jag sitter här i mossan och filosoferar lite....

Det blev ett par timmar ute i skogen med en hel del bus och spring. Ganska mycket prat och bara lite fotografering. Jag tror att Smilla och jag njuter lika mycket av skogen och sällskapet!

 

Idag hade Smilla med sig en del av skogen hem! Det brukar vara lite grann men så här mycket har jag nog aldrig varit med om. Jag brukar inte behöva borsta henne när jag kommer hem. Men så blev det idag! 


Och så här trött blir man när man kommer hem! Jag passade på att göra en deg och baka tekakor! Jag gillar att baka men har ALDRIG tid..... Dessutom kom syrran förbi på en fika så vi passade på att äta upp lite julklappschoklad till kaffe!



1 kommentar:

Annelie sa...

tACK FÖR IDAG, HOPPAS DU FRÖS NER RESTERNA AV TÅRTAN SÅ VI KAN SMASKA I OSS DEN NÄSTA GÅNG :)