måndag 23 december 2013

Dan före dopparedan....

Fick möjligheten att ta ledigt idag! Inte riktigt vad jag räknat med eftersom jag vill spara så mycket semester som möjligt till nästa år, men så skönt att få en extra ledig dag!

Vaknade tidigt! Tog en lugn och lång frukost och tog sedan med Smilla ut i blåsvädret. Det blev en timmes promenad på Koludden! Efter en fika var det dags för ett välbehövligt besök hos frissan! Nu blev det början till en ny frisyr! Inser att jag inte hinner klippa mig tillräckligt ofta för att ha en snygg kort frisyr så nu är tanken att det blir lite halvlång page istället, eventuellt med lite permanent i. Vi får väl se vad det blir så småningom!

Åkte hem och hämtade Smilla för en runda på Händelö tillsammans med Annelie, Martin och Theo!


Solen sken periodvis men det blåste kallt! Hundarna sprang och busade! Det är så kul att se hur Smilla växer! Hon är ju lite försiktig med andra hundar även om hon gärna leker med Theo. Idag var hon till och med framme och drog honom i benet när han lekte med Martin. Sedan gick hon fram och tog en vante som han hade lagt ifrån sig! Hon var riktigt alert idag och busade massor!

Annelie bjöd på lunch på Åby Krog! God Kebabtallrik! Tack Annelie för god mat och trevligt sällskap! 

En tur in till Maxi för att handla det sista och nu håller jag på med matlagningen. Vi har alltid knytkalas på julafton och jag bidrar bland annat med revbensspjäll och hembakt bröd! Ska även hinna med att göra jultårta eftersom jag bjudit hem fika-gäster på juldagen!

Snart är allt klart och jag kan vänta in julafton med en lugn kväll i soffan!

Vi önskar er alla en riktigt skön jul! 



1 kommentar:

Katarina sa...

God jul på er!