lördag 28 oktober 2017

Laddning!

Efter en intensiv vecka har jag ett väldigt behov av att ladda upp batterierna. En lång promenad i skogen med bara de två finaste som sällskap var något jag såg fram emot. Klarade av att säga nej till kompisen som ville träna och tog med hundarna till Sörsjön för att gå milspåret. Jag orkade inte umgås med folk idag hur trevliga de än är. Lite grann regnade det när vi stack iväg men det gjorde absolut ingenting. Kaffetermosen och lite frukt var packat.

Bitvis var det rejält blött och lerigt. På något ställe rann det så mycket vatten att jag funderade på om jag gick på spåret eller i en bäck! Kan ju säga att lite blött om fötterna blev jag!



Ja, det är väl inga rena hundar jag får med mig hem men vad gör väl det! En bajspåse med trattkantareller hittade vi på vägen. Och när vi närmade oss bilen visade sig solen också!



Ett kort träningspass med Soya blev det på parkeringen. Fokuseringen blev på att stanna i rutan. Jag inser att hon absolut inte lyssnar på ett stanna-kommando i rutan utan bara letar efter targetmattan. När den inte finns irrar hon runt och gör massa annat. Nu backade vi tillbaka i träningen och skickade på nära håll med fokus på att stanna direkt och stå kvar. Det gick väl så där men jag kommer att fortsätta att kämpa. Och så är det ju så att när man tränar en sak ordentligt tappar man fokus på något annat. Nu kan Soya absolut inte runda kon...... Men jag är otroligt nöjd med fjärren, apporteringen och läggandet under gång! 


Passade på att handla på hemvägen vilket jag defintivt inte var ensam om. Oj, så mycket folk det var! Nu är det i alla fall fixade. Tvätten ligger i maskinen, lunchen är uppäten och hundarna sover. Dags att ta tag i lite städning nu!


Inga kommentarer: