söndag 8 oktober 2017

Söndag!

Så var det söndag och vi kunde äntligen ta en välbehövlig sovmorgon. Jag sov ända till kl 8! Efter en lång frukost packade jag ur och stängde av kyl och frys innan vi tog en långpromenad.



Vi lullade runt i skogen, tränade lite stanna-kommandon och plockade lite svamp. Eller kanske rätt mycket svamp. Det blev nog en 5-6 liter.

När vi kom hem var det dags för det jag absolut inte gillar. Det var dags att stänga stugan! Det är massa saker som ska fixas inför vintern. Allt på tomten ska plockas in, skafferiet ska tömmas, garderoben rensas så man inte glömmer något man behöver, allt ska städas och plockas undan så att inte mössen får något att mumsa på, dasset ska tömmas, allt ska stängas av och sladdar ska dras ut. Och inte hade man speciellt mycket saker i stugan men ändå är bilen helt full. Och när man kommer hem ska allt plockas in där man redan har fullt..... 


Jag tycker alltid allt det är lika jobbigt. Kanske främst för att jag inte gillar hösten och mörkret. När stugan stängs blir det så definitivt. Men idag kändes det ändå okej. Med 5 grader och regn är det inte skönt!


Och snart är ju våren här igen! Med sol och värme och många dagar på landet!





Inga kommentarer: